3DxProfileServer.exe

Questions and answers about 3Dconnexion devices on Windows.

Moderator: Moderators

Post Reply
SkyIsTheLimit
Posts: 3
Joined: Thu Apr 02, 2020 11:57 pm

3DxProfileServer.exe

Post by SkyIsTheLimit »

Sehr geehrte Damen und Herren,

mein SpaceExplorer funktioniert nicht mehr. Aktuell bekomme ich beim Start vom Betriebssystem folgende Fehlermeldungen. Reihenfolge: 01 / 02 / 03.
Betriebssystem WIN 10 1803 LTE. Aktuell ist die Version 10.6.5 BETA installiert. Leider brachte auch diese keinen Erfolg.

Mit einer vorherigen Version konnte kein Tastenbelegung gespeichert werden.

Virenscanner: Trend Micro - Auch wenn dieser ausgeschaltet ist, bleibt das Problem bestehen.

Welche Lösungen gibt es für dieses Problem?
Vorab vielen Dank.

SkyIsTheLimit
UtaSH
Moderator
Moderator
Posts: 3754
Joined: Mon Nov 27, 2006 10:34 am
Location: Munich, Germany
Contact:

Re: 3DxProfileServer.exe

Post by UtaSH »

Hallo SkyIsTheLimit,

bitte wenden Sie sich an unser Team für den technischen Support. Ich empfehle dieses Formular hier auf englisch auszufüllen, da es momentan leider zu Verzögerungen bei der Bearbeitung deutschsprachiger Anfragen gibt.

Nachdem Sie das Formular ausgefüllt haben und eine Antwort bekommen haben, können Sie auch die Screenshots der Fehlermeldungen mitschicken.
SkyIsTheLimit
Posts: 3
Joined: Thu Apr 02, 2020 11:57 pm

Re: 3DxProfileServer.exe

Post by SkyIsTheLimit »

Hey Uta,

I have written a request by using the link you have posted.
Now for me I´m not clear about how I get an answer the timeline for getting a solution to this issue.

Additionally I have found this post:
https://www.3dconnexion.com/forum/viewt ... 309#p75309
The message looks like the message I got, but to switch off TrendMicro does not fit the issue.

Thanks a lot for your answer,

SkyIsTheLimit
SkyIsTheLimit
Posts: 3
Joined: Thu Apr 02, 2020 11:57 pm

Re: 3DxProfileServer.exe

Post by SkyIsTheLimit »

Hey Uta,

thanks for your PM, but i could not answer because I didn't have any privileges for that :roll: ... sorry

SkyIsTheLimit
UtaSH
Moderator
Moderator
Posts: 3754
Joined: Mon Nov 27, 2006 10:34 am
Location: Munich, Germany
Contact:

Re: 3DxProfileServer.exe

Post by UtaSH »

I received your PM.
Unfortunately we didn't receive your Technical Support Request. You have to register on our web site and then (after you confirmed the account) you have to login and fill the web form for Technical Support.
Post Reply